Kategori Dijital İK

Çalışanların sosyal medyaki gücü…

İçerik kraldır lafı uzun süredir internet üzerinden içerik oluşturan kişilerin kullandığı bir konu. Aslında internetten içeriği çıkarsak geriye pek bir şey kalmayacağını düşünenlerdenim. LinkedIn de son zamanlarda içeriğin çok farkında bir şirket olarak bunu daha da geliştirmek için son zamanlarda çok fazla yeniliğe imza atmaya başladı. Geçmişte biraz daha resmi ve az işlevli görünen yapısını geliştirerek kullanıcı sayısını da arttırmaya devam ediyor.

LinkedIn Elevate, LinkedIn’in son duyurduğu aracı. Bu araç LinkedIn’de şirketlerin en önemli tanıtım aracı olan LinkedIn sayfaların da etkileşimini arttırmayı amaçlarken, Pulse üzerinden yayınlanan içeriklerin şirketin çalışanlarına ulaşmasını da sağlıyor.

Linkedin-Elevate

LinkedIn Elevate tam da bu sorunu ortadan kaldırıp etkileşimi yükseltmek için yapılmış bir araç. Çünkü çalışanlar sayfa takipçilerinden daha çok takipçiye ulaşabiliyor. Mesela şirket sayfasının belli bir takipçisi olmasına rağmen çalışan bağlantıları bu takipçilerin on kat kadar fazlasına ulaşabiliyor ve bu gerçekten çok iyi bir oran.

“Bu güne kadar sosyal medya ile ilgili yazdığım yazılarda ve verdiğim eğitimlerde sadece kurumsal paylaşımların değil, çalışanların yaptığı paylaşımların çok değerli ve etkili olduğunu söyledim. O yüzden sosyal medya diyen şirketin öncelikle kendi çalışanlarına bunu öğretmesi ve dahil etmesi gerekiyor. Ama çoğu şirket bu noktada tıkanıyor ve çalışanlarını bu sürece dahil edemiyor. Oysa yayınlanan içeriklerin öncelikle kendi çalışanları tarafından görülmesi, beğenilmesi ve paylaşılması gerekiyor. Hatta içeriklerin çalışanlarca üretlmesi gerekiyor. İşveren Markası oluştururken yaklaşımın bu yönde olması gerekiyor. Dışarıdaki potansiyellerden önce şirketin kendi çalışanlarını hedeflemesi gerekiyor. Mesela 10000 çalışanı olan bir şirketin yaptığı bir sosyal medya paylaşımının 10 kişi tarafından beğenilmesi bana çok trajik geliyor. Kendi çalışanlarına bile ulaşamayan şirketlerin dışarıya daha zor ulaşacağını düşünüyorum.”

Elevate’in yaptığı bir tür İçerik Küratörlüğü olacak aslında ve bu içerikleri çalışanlara ulaştırma olayını daha basit hale getirecek. Elevate,  Pulse ve Newsle üzerindeki algoritmik içerik önerilerini de  birleştirerek çalışanlara ulaştıracak. En önemli özelliklerinden biri ise bu ulaşımların rapor ve analizlerini de yapması. Yani hangi paylaşımı çalışanlar daha çok paylaştı, hangisini daha çok kişiye ulaştırdı gibi sorular da çözüme kavuşacak ve içerikler bu raporlara göre yeniden düzenlenebilecek. Böylece çalışanalar LinkedIn’de daha aktif olacaklar ve bu durum şirketlerinin de markasını güçlendirecek. Ayrıca mobil olarak da kullanılacak bu araçla mobilden daha çok çalışana da ulaşım sağlanacak.

Şirketlerin çalışanlarına içerik önermesi yeni bir adım. Çalışanlar buna nasıl uyum sağlayacağını hep birlikte göreceğiz. Yine de çalışanları bu sürece dahil etme fikrinin çok akıllıca olduğunu ve sosyal medyayı daha çok geliştireceğini söyleyebilirim. Ayrıca LinkedIn bundan sonraki süreçte, içeriklerin çalışanlarca da oluşturulması konusunda adımlar atmaya başlarsa bu süreç çok daha farklı bir yere doğru da gidebilir.

Elevate şu anda Adobe, Quintiles, Unilever gibi şirketlerde pilot olarak kullanılmaya başlanmış ve gelen sonuçlarda şirket sayfaları görüntülenmelerinin yükseldiği ve Elevate başarılı olduğu görülmüş. Elevate’in yaz sonuna doğru genel kullanıma açılması bekleniyormuş. Şu anda sınırlı sayıda şirketin kullanımına açılmış, siz de sınırlı sayıda kullanıcıdan biri olmak istiyorsanız buradan başvuruda bulunabilirsiniz.

Bu blogu yeni keşfettiyseniz ve bu yazıyı beğendiyseniz Dijital İKİK ve YönetimSosyal Medyaİşveren Markası hakkındaki yazılarımı okuyabilir ve Twitter hesabımı takip edebilirsiniz.

“Kariyer 2.0 – Değişen iş dünyasında, başarılı bir kariyerin yeni yolları” kitabıma İdefix,  D&R ve Babil.com ve Seslenenkitap‘tan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

Yorum