Kategori Sosyal Medya

Sosyal Medya araçları, uzun zamandır iş dünyasını etkiliyor ve artık sosyal medya araçları şirketlerin İnsan kaynakları departmanları için de önemli olmaya başladı. Bir kısmını zaten kullandığınız bu sosyal medya araçları aslında kariyeriniz için çok büyük öneme sahipler. Bu yüzden sizin de sosyal varlığınızı göstermeniz gerekiyor. Sosyal medya araçlarını etkin ve doğru şekilde kullanmanız, kariyeriniz için büyük önem taşıyor…

1- Bloglar: Kariyeriniz için bloglar çok önemli. Mutlaka bir bloğunuz olmalı ve burada uzmanlık alanınızla ilgili yazılar yazmalısınız.  Blogunuzu wordpress.com üzerinde ücretsiz oluşturabilirsiniz.  Ayrıca wordpress yapısı ile kendi hosting paketinizi ve alan adınızı alarak da yapabilirsiniz. Özgün bir blog adı bulduğunuzda  bunun alan adını alan adı satışı yapan bir firma üzerinden almayı unutmayınız.  Dikkat etmeniz gereken unsur ise, kariyeriniz için açtığınız bloğun belli bir konu üzerine (Niş olması) ve başka konular içermemesidir.Diyelim ki İnsan Kaynakları ile ilgili bir blog yazıyorsanız, o bloğa haftalık film eleştirileri koymamanız gerekiyor. Aynı şekilde kültür ve sanatla ilgili açtığınız bloğa da İş dünyası ile ilgili yazılar yazmamanız gerekiyor. Blogunuzu güncel tutmanız, haftada en az iki yazı yazmanız, diğer bloglara linkler vermeniz gerekmektedir. 2006 yılından beri blog yazıyorum ve blog üzerinden çok değerli iş bağlantıları kurdum. Blog yazmayı seviyorum ve sizin de blogunuzun başarılı olabilmesi için blog yazmayı sevmeniz gerekiyor. Aksi durumda uzun zamandır yazılmamış bir blog kariyeriniz için negatif bir etki de yaratabilir. En azından başladığınız işi bitiremediğinizi gösterebilir.

2- Inoreader: Bu araçla RSS bağlantılarını tek bir ekranda takip edebilirsiniz.  RSS  (Rich Site Summary /Zengin Site Özeti) anlamına gelir ve blogları ve RSS kaynaklarını izlemenize olanak verir. Inoreader’a takip ettiğiniz blogları ekleyebilirsiniz. Tek bir sayfada güncellenen blogların yazıları otomatik olarak Inoreader sayfanıza düşer..

3- LinkedIn: Linkedin, iş dünyasının en büyük sosyal ağı. Şu anda bir milyon Türk kullanıcıya ulaşmış durumda. LinkedIn’de kendinize bir hesap açıp, alanınızla ilgili kişileri eklemeniz, hatta çalıştığınız / çalışmak istediğiniz şirketten kişileri bulmanız mümkün. Bunun haricinde yine alanınızla ilgili LinkedIn gruplarına üye olup, buradaki tartışmalara katılmanız ve takip etmeniz gerekmektedir. LinkedIn hesabıma buradan ulaşabilirsiniz.

4- Twitter: Twitter, iş dünyasıyla ilgili çokça kişiyi takip edebileceğiniz, alanınızla ilgili kişiler için özel listeler oluşturabileceğiniz bir sosyal medya iletişim aracıdır. 140 karakterle görüşlerinizi paylaşabileceğiniz twitter de, alanızla ilgili kişileri takip ederek sektörünüzdeki çok sayıda bilgi ve habere ulaşabilirsiniz. Twitter profilime buradan ulaşabilirsiniz

5- Klout: Sosyal medyada ve online dünyada ne kadar etkili olduğunuzu ölçen ve bu etkinize göre size bir skor veren bir araç.  Time dergisi 2011 yılında, klout.com’u en iyi 50 internet sitesi arasında seçti. Slikon vadisindeki bazı şirketlerin işe alım yaparken Klout skoruna baktıkları bile söyleniyor. Klout skoru sadece sosyal ağlardaki etkinliği ölçüyor.

6- Facebook: Günümüzde Facebook hesabı olmayan kişi yok denecek kadar az. Facebook sadece arkadaş çevresini eklemek için değil, aynı zamanda iş dünyasıyla da ilgili bir sosyal medya iletişim aracı. İşinizle ilgili çeşitli gruplara üye olabilir, alanınızla ilgili kişileri takip edebilirsiniz. Birine ulaşmanız gerektiğinde en kolay iletişim seçeneği sunan sosyal medya araçlarından biri Facebook. Ayrıca, kendinizle ilgili paylaşımlarınızla, kariyeriniz için önemli izler bırakabilirsiniz. Facebook profilime buradan ulaşabilirsiniz.

Sosyal Medya araçlarını kariyeriniz için kullanmak istiyorsanız, paylaşımlarınıza dikkat etmeniz gerekiyor. Bu sosyal araçlar aynı zamanda birer Sosyal CV dir ve sizin hakkınızda çok fazla bilgi içerir. Bu yüzde CVnizde görünmesi istemediğiniz şeyleri bu araçlarda yayımlamamanız gerektiğini unutmayın.

Yorum yazın

Yorum