Kategori İK & Yönetim

Şirketlerde işbirliği oranı %30 iken gönüllü çalışılan yerlerde bu oran %70 şeklinde ve neredeyse 2 katı bir orana sahip.  Harward’lı profesör Yochai Benkler, bu durumu insanda gelişen işbirliğine yoruyor. İnsanın bencillikten ziyade işbirliğine ve gönüllülüğe yatkın olduğunu belirtiyor ve bunun giderek artacağını söylüyor.

Gönüllülük konusundaki yükselişin başka nedenleri de olduğunu, bu durumun insanın kendini gerçekleştirme güdüsü ve gönüllü çalışmalarda alınan mutluluk ile de ilgili olduğunu düşünüyorum. Ayrıca içsel motivasyon üzerine kurulu bu çalışmalarda daha az aksaklık oluyor ve çatışmalar çok kolay çözümlenebiliyor. Şirketler bu durumu gönüllü çalışma grupları ile kendi bünyelerine çekmeye çalışıyorlar ama şu an hala istedikleri başarıyı yakalayamadılar. Çünkü hala işin sadece PR’ını yapmakla meşguller ve çalışanlarına karşı henüz tam samimi değiller. Oysa bu konuya biraz daha ayrıntılı eğilmeliler.

Gönüllü çalışmaların en güzel yanı ise ortaya çok güzel şeyler çıkarmaları. Doğa için çal bunun en güzel örneklerinden biri. Her çalışmaları ayrı bir güzellik.İzliyoruz ve dinliyoruz.

Bu blogu yeni keşfettiyseniz ve bu yazıyı beğendiyseniz Dijital İKİK ve YönetimSosyal Medyaİşveren Markası hakkındaki yazılarımı okuyabilir ve Twitter hesabımı takip edebilirsiniz.

“Kariyer 2.0 – Değişen iş dünyasında, başarılı bir kariyerin yeni yolları” kitabıma İdefix,  D&R ve Babil.com ve Seslenenkitap‘tan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

Yorum