Kategori Sosyal Medya

Facebook  Kariyer sayfaları, şirketin işveren markasını güçlendirmek için Facebook kullanıcılarına ulaşılan önemli kanallardan biri. Bu sayfaların amacı yeni yetenekleri şirkete çekmek ve var olan yetenekli çalışanların bağlılığını arttırmak. Bu sayfaların İnsan Kaynakları departmanına daha çok verim sağlaması için bazı püf noktalarına dikkat etmek gerekiyor

1- Çalışan merkezli olmak: Bir kariyer sayfasının ilk işlevi o şirketin çalışanlarına hitap etmesidir. Hatta mümkünse sayfa ilk açıldığında bir süre sadece çalışanlara sunularak kullanılmalıdır. Sosyal medya ve Facebook sayfası konusunda, çalışanlar mutlaka eğitilmeli ve bilinçlendirilmelidir. İletilerin çalışanlarca da paylaşılması özendirilmelidir. Kullanılan fotoğraf ve görseller gerçek çalışanlar ve şirket içinden görüntüleri içermelidir ve çalışanların Facebook kariyer sayfasındaki fotoğraflarını etiketlemelerine izin verilmelidir. Bir ileti yayınladığında şirketin çalışanının ilgisini çekmiyor ve çalışanlarca beğenilmiyorsa, dışarıdaki o şirketi tanımayan biri hiç beğenmeyecektir.

2- Gerçek zamanlı güncelleme: Bu sayfalarda bazen şirketteki gelişmeler olduktan sonra ve genellikle basın bülteni mantığı ile yayınlanabiliyor Oysa iletilerin anlık olarak yayınlanması iletinin sahiciliğini ve samimiyetini artırmaktadır. O yüzden geçmiş zaman içerin iletiler yerine şimdiki zaman içeren iletiler her zaman daha etkilidir

3- Facebook formatına uygun iş ilanları: Kariyer sitesinde yayınlanan ilanı olduğu gibi bu sayfaya koymak gereksizdir ve Facebook?ta kimse o kadar uzun açıklamaları okumaz. Ayrıca o büyük ilan görselleri facebook çözünürlüğünde  zor okunur. Facebook?a uygun görsel ağırlıklı ve az metinli tasarımlar olmalı ve ek olarak kariyer sitesi linki de olmalıdır. Yazım dili markaya uygun veya daha samimi bir dil olabilir. Facebook’ta bu tarz ilan paylaşımları daha çok ilgi çekebilir. Özellikle bilgisayar başındaki kısa süreli ilgiden dolayı görsel içerikli ilanları daha çabuk fark edecektir

4-  Facebook Videolar: Kurumsal tanıtım filmleri ve videolar, 5 dakika uzunlukta şirketi anlatan pek de eğlenceli olmayan filmlerdir. Çoğunlukla insanlar Facebook’ta şirketin İK politikasını anlamak için 5 dakika ayırıp bu filmleri izlemez.  İzlemesi için ya eğlenceli, ya ilgi çekici olması gerekmektedir. Çalışanların yer aldığı kısa eğlenceli videolar veya kariyer sayfasını takip edenlerin kariyerine katkı sağlayacak, şirket yöneticileri ile yapılan röportajları ise ilgi çeker. Burada kurumsallıktan kaçarak şirketteki kişilere odaklanmak ilgiyi yükseltir. Teknik bir konu olarak da mutlaka videolar Facebook?a yüklenmeli, Youtube linki vs olmamalı. Çünkü Facebook dış linkleri daha az gösterirken kendi videolarını daha çok takipçiye göstermektedir.

5- Kişisel Paylaşımlar: Şirket yöneticisi ve çalışanların kendi Facebook sayfalarında yaptıkları paylaşımlar, Facebook kariyer sayfası tarafından paylaşılırsa sayfayı takip edenlere de ulaştırabilir. Bu paylaşımlar resmi şirket algısı yerine şirketin insan yönünü ortaya çıkarır ve daha sempatik ve gerçek bir şirketi takipçilere gösterir.

6- Dinlemek ve Yanıtlamak: Facebook kariyer sayfası çift taraflı bir iletişim için açılmıştır. Şirket paylaşımda bulunacak, takipçilerin yorumlarını okuyacak ve onları cevaplayacaktır. Eğer şirket buna hazır değilse bu sayfayı açmaması gerekmektedir. Bunun için şirketin kendi çalışanlarında belli oranda çalışan memnuniyeti oluşturmuş olması ve gelecek soruları cevaplama konusunda kendinden emin olması gerekmektedir.

7- Merkeze uzak çalışanlar: Çok lokasyonlu şirketlerde merkez ağırlıklı paylaşımlar bazen diğer çalışanlarda tepki oluşturabilir. O yüzden Sosyal medya ve Facebook sayfası konusuna uzak lokasyondaki çalışanlar da dahil edilmeli ve Facebook iletilerinde onlar da unutulmamalıdır. Bu yaklaşım şekli merkez ve şube iletişimini de güçlendirir.

8- Daha fazla insan ol: Karşımızda bir web sitesi veya şirket yerine gerçek insanların olmasını tercih ederiz. Bu yüzden Facebook kariyer sayfasında şirket binası yerine gerçek çalışan fotoğrafları olmalı, departman, fabrika veya ofislerden günlük fotoğraflar paylaşılmalıdır . Şirket içinde çekilmiş bu tarz fotoğraflar şirketi daha insancıl yapacak ve daha sempatik bir görüntü verecektir. Facebook kariyer sayfasında yoğun olarak stok fotoğraflar, rakamsal veriler, bina ile üretim tesisleri varsa ve çalışanlara dair hiç iz yoksa o Facebook kariyer sayfası pek de amacına ulaşmayacak demektir.

Bu blogu yeni keşfettiyseniz ve bu yazıyı beğendiyseniz Dijital İKİK ve YönetimSosyal Medyaİşveren Markası hakkındaki yazılarımı okuyabilir ve Twitter hesabımı takip edebilirsiniz.

“Kariyer 2.0 – Değişen iş dünyasında, başarılı bir kariyerin yeni yolları” kitabıma İdefix,  D&R ve Babil.com ve Seslenenkitap‘tan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

Yorum

Webmentions

  • En çok beğenilen 10 Facebook Kariyer Sayfası | Cengiz Çatalkaya

    […] Facebook Kariyer sayfaları hakkında daha fazla bilgi almak için “Facebook Kariyer sayfaları için 8 püf noktası” isimli yazıyı […]