Kategori Sosyal Medya

Graph Search, Facebook tarafından daha önce duyurulmasına rağmen henüz tüm dillerde kullanıma açılmadı ama aşağıda yazacağım farklı bir yöntemle siz de kullanabilirsiniz. Graph Search, Facebook içinde geniş arama seçenekleri sunan bir arama motoru. Üstelik hem iş arayanların iş bulması hem de şirketlerin yetenekli çalışanları bulması için de kullanılabilir.

Graph Search İlk aşamada korkutucu görünebiliyor. Çünkü bu güne kadar Facebook’a kendi hakkınızda yüklediğiniz veriler Facebook kullanan herkesin aramasına açık hale geliyor. Bu durum Facebook açısından, Facebook=İnternet bakış açısını yansıtıyor. Bu yüzden Facebook profilinizi kontrollü şekilde kullanmanızın zamanı gelmiş gibi görünüyor. Zaten hesap açarken yaptığınız sözleşmeler ile yüklediğiniz tüm bilgileri kullanma hakkını bu sosyal ağlara vermiş oluyorsunuz.

Facebook-Graph-Search-1

Graph Search, çok gelişmiş ve akıllı bir arama deneyimi sunuyor. Graph Search özelliğini kullanmak için Facebook ayarlar sayfanızdan dil seçeneğini (English-US) olarak güncellemeniz gerekiyor. Sonrasında Facebook sayfasının üst kısmında yer alan arama kutucuğuna tıklayarak Graph Search özelliğini kullanabiliyorsunuz.

Graph Search, Kariyer sürecinizi ve İnsan Kaynaklarını nasıl etkileyecek?

Facebookta yaklaşık 1.2 milyar profil/kişi var ve Facebook Graph Search ile bunların tümüne ulaşabilme şansı sunuluyor. Bu güne kadar yetenekleri bulmak için sadece LinkedIn üzerinden arama yapan işe alım uzmanları ve Headhunter’lar Graph Search ile birlikte Facebook üzerinden de yeteneklere ulaşmaya çalışacaklar. Üstelik Facebook’ta LinkedIn ve diğer kariyer sitelerinden farklı olarak, adayların beğeni ve ilgi alanlarını görüp kendi şirket kültürü ile uyumlu olup olmadıklarını da görebilecekler.

Mesela Endüstri Mühendisi ihtiyaçları olduğunda “XX şirketinde çalışan Endüstri Mühendisleri” veya “XX sektöründe çalışan ve İstanbul’da yaşayan endüstri Mühendisleri” şeklinde arama yapıp Facebook’taki mühendis kadrosunun profiline erişebilirler. Daha sonra ise kişiye gönderecekleri bir Facebook mesajı ile kişiye iş teklifinde bulunabilirler.

Facebook-Graph-Search-aram-sonuçları

İş arayan kişiler ise İK’cılara, işe alım uzmanlarına ve headhunter’lara Facebook üzerinden ulaşabilecekler Özellikle kişi bazlı aramalarda ortaya koyduğu geniş filtreleme seçeneği ile Google’dan daha iyi performans ortaya koyduğunu söyleyebilirim. Mesela “İstanbulda yaşayan arkadaşlarımdan XX firmasında arkadaşı olanlar” şeklinde arama yapılabilecek. Bu da iş arayan kişiler ile şirketleri birbirine daha da yakınlaştıracak. Ayrıca Facebook profillerini kendilerini yansıtacak şekilde hazırlarlarsa kendi yapılarına uygun kültüre sahip şirketler tarafından işe alınmaları ve o işte mutlu olmaları daha kolay olacak.

Graph Search sonrası, hem işe alımcıların hem de iş arayanların kullanabileceği ücretli mesaj özelliği de var. Bu özellik LinkedIn’deki InMail özelliğine benziyor. Normal mesaj özelliğinde arkadaşınız olmayan Facebook kullanıcılarına mesaj gönderebiliyorsunuz ama bunlar “Diğer” mesaj kutusuna düşüyor ve bildirimsiz geldiği için görünmeyebiliyor. Oysa bu ücretli mesaj, “Mesajlar / Gelen kutusu”na düşüyor ve bildirim olarak görünüyor. Tabi burada mesaj gönderirken Spam’a dönüştürmeden düzgün şekilde bir ileti gönderilmesi büyük önem taşıyor. Graph Search ile birlikte iş teklifi ve iş başvuruları için ücretli mesajlar daha çok kullanılacak ve önem kazanacak gibi görünüyor.

Graph Search özelliği tam olarak aktif hale geçip Facebook’un gelecek projesi olarak bahsedilen FB@Work ile birleşirse, Facebook kariyer sayfaları ile birlikte işverenler için Facebook’un daha profesyonel seçenekler sunarak ileride LinkedIn ve kariyer siteleri ile rakip olabilir. Böyle bir gelişme Facebook’u hem işverenler hem de iş arayanlar için daha cazip hale getirebilir.

O yüzden iş arayanların Facebook profillerini şimdiden daha profesyonel hale getirmesi, İK Departmanlarının ise Facebook Kariyer Sayfaları haricinde, Facebook Graph Search için de şimdiden çalışmalar yaparak gelecekte Facebook’u Yetenekleri bulmak için nasıl kullanacaklarına dair vizyonlarını oluşturması gerekiyor.

Bu blogu yeni keşfettiyseniz ve bu yazıyı beğendiyseniz Dijital İKİK ve YönetimSosyal Medyaİşveren Markası hakkındaki yazılarımı okuyabilir ve Twitter hesabımı takip edebilirsiniz.

“Kariyer 2.0 – Değişen iş dünyasında, başarılı bir kariyerin yeni yolları” kitabıma İdefix,  D&R ve Babil.com ve Seslenenkitap‘tan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

Yorum