Kategori Dijital İK, İşveren Markası

Çalışan mutluluğu yatırımı sadece bir hayal mi?

Çalışanların çok mutlu göründüğü (Google v.s) şirketlerde bu mutlulukta gelirlerin önemli bir etkisi olduğunu görüyoruz. Mutsuz şirketlerin tıkandığı temel nokta ise gelir/bütçe olmadan çalışan mutluluğu şartlarını sağlayamamak. Peki, o zaman nasıl çözülecek bu sorun? Bu grafiği geçenlerde Lifehack‘te gördüm.

başarı

Birinci kısım çalışan mutluluğu. Yani bu sağlanamadan şirket kara geçemiyor, çünkü inovasyon ve tutku eksik kalıyor ve vasat/orta düzeyde bir çalışma ortamı oluşuyor. Dördüncü kısım ise karlılıkla yükselen çalışan gelir ve şartları. Başarısız şirketlerde bu döngünün ilk kısmı yok. O olmayınca da artan gelir yok ve sonrasında başlayan çöküş var.

Henüz iyi bir geliri/karı olmayan şirketler dördüncü adımdaki şartları nasıl sağlayacak?

Çalışan mutluluğu yatırımı şu an hayal gibi gelebilir veya romantik görünebilir. Ama çalışan mutluluğu, şirket binası, üretim ekipmanları gibi, işe başlanırken zorunlu olarak yatırım yapılan kalemlerden biri olmalı. Makineye yatırım varsa, çalışan mutluluğuna da yatırım yapılmalı. Bu yatırım, diğer yatırımların geri dönüş hızını da kısaltabilir. Teorik olarak böyle, ama pratik olarak uygulamak cesaret ve yatırım kalemlerine “Çalışan Mutluluğu bütçesini” eklemeyi gerektiriyor ve çalışan mutluluğu yatırımını bir gider değil, bir yatırım olarak görmek gerekiyor.

Tabi bu yatırım, tıpkı şirket binası, üretim ekipmanları gibi bir yatırım. Bunun üstüne iyi yönetim ve iyi liderlik şartı gelmeden tek başına bir işe yaraması ise kesinlikle mümkün değil.

Bu blogu yeni keşfettiyseniz ve bu yazıyı beğendiyseniz Dijital İKİK ve YönetimSosyal Medyaİşveren Markası hakkındaki yazılarımı okuyabilir ve Twitter hesabımı takip edebilirsiniz.

“Kariyer 2.0 – Değişen iş dünyasında, başarılı bir kariyerin yeni yolları” kitabıma İdefix,  D&R ve Babil.com ve Seslenenkitap‘tan ulaşabilirsiniz.

Yorum yazın

Yorum